Naučnici najavljuju 'pametni' zavoj

Autor
Veličina slova: Decrease font Enlarge font

Naučnici sa Swansea University u Walesu (United Kingdom) planiraju u sljedećih dvanaest mjeseci započeti s testiranjem zavoja koji prati zacjeljivanje rane i šalje obavijesti liječnicima, prenose mediji.

Foto: 24sata.info

Naučnici tvrde kako će uz pomoć novog zavoja biti moguće brzo primijeniti optimalnu terapiju za svakog pojedinog pacijenta.

Zavoj će liječnicima podatke dostavljati bežičnom internet vezom, a omogućit će i praćenje tjelesne aktivnosti pacijenata.

U razvoju zavoja je korištena nanotehnologija koja je ključna za učinkovito praćenje zacjeljivanja rane uz pomoć minijaturnih senzora.

Mediji su još 2003. godine prenosili kako je ekipa naučnika iz Portlanda u Oregonu na tragu zavoja čiji su sastojci oklopi račića i ocat, a koji teško krvarenje zaustavlja za nekoliko minuta.

Oni su tražili rješenje za stari problem - kako ranjene vojnike na ratištu spasiti od iskrvarenja - i slučajno otkrili kombinaciju iz kuhinje te je pomoću visoke tehnologije pretvorila u super-ljepljivi zavoj spreman za upotrebu.

Trebalo je godinu dana testiranja različitih supstanci - i nekih neortodoksnih - da bi ekipa naučnika izabrala hitozan, protein koji se prirodno nalazi u mesu morskog račića.

Navodno se jedan od istraživača, Rui-Qing Qian, sjetio otkrića iz pedesetih da sastojak oklopa morskog račića u dodiru s crvenim krvnim zrncima uzrokoje njihovo grušanje.

(FENA)