Kraj najbliže zvijezde otkrivena "Zemljina bliznakinja"?

Autor
Veličina slova: Decrease font Enlarge font

Astrofizičari Evropske južne opservatorije (ESO) krajem avgusta trebalo bi da objave da su otkrili novu egzoplanetu, 'Zemljinu bliznakinju' u orbiti oko zvijezde Proksima Kentauri, najbližoj Sunčevu sistemu, prenio je u subotu njemački nedeljnik Špigel.

Ilustracija / 24sata.info

Nova planeta, koja još nije dobila ime, vjerovatno ima uslove za život i "na njoj bi mogla da postoji voda u tečnom stanju”, navodi Špigel. Astronomi nikada do sada nisu otkrili sestrinsku planetu tako blisku Zemlji, udaljenu samo 4,24 svjetlosne godine, piše list.

Predstavnik ESO-a Ričard Huk potvrdio je da je upoznat s člankom, ali nije želio da ga prokomentariše. "Pronaći to nebesko tijelo bio je vrlo težak posao", navodi izvor koji je saopštio novosti pod uslovom da ostane neimenovan i objasnio da "su se astronomi nalazili na granici onoga što je tehnički moguće izmjeriti".

Ovo nije prvo otkriće takve vrste. NASA je prije godoni dana saopštila da je otkrila egzoplanetu sličnu Zemlji, udaljenu 1400 svetlosnih godina, što je prilično daleko. Egzoplaneta, nazvana Kepler-452b, prečnika 60 odsto većeg od Zemljinog, najverovatnije je stjenovita, ima gustu atmosferu i veliku količinu vode na površini. Kepler-452b jedna je od dvanaest novih egzoplaneta uvrštenih u posljednji katalog otkrića do kojih su naučnici došli pomoću svemirskog teleskopa Kepler, pišu 24sata.hr.

Da bi egzoplanete bile upisane u katalog, potrebno je da imaju bar dvostruko veći prečnik u odnosu na Zemlju, da se nalaze u orbiti neke zvijezde van Sunčevog sistema, i da postoji vjerovatnoća da na njihovoj površini ima vode u tečnom stanju, što bi uh učinilo potencijalno nastanjivim.

(24sata.info)