Direktor Sarajevo Film Festivala (SFF) Mirsad Purivatra sumirao je danas u intervjuu za Fenu ovogodišnje 27. festivalsko izdanje koje je održano u uvjetima brojnih epidemioloških mjera uvedenih zbog sprečavanja širenja koronavirusa.
Uporedio je ovogodišnji Festival s onim koji je održan 2019. godine, prije pandemije, napominjući da je to 25. izdanje bilo najbolje i najuspješnije do sada s aspekta filmova, posjetilaca i gostiju, ali su festivali održani u potpuno različitim okolnostima.
No, s aspekta pandemije kada gotovo 20 mjeseci nije bilo nikakvih događanja i prilika za okupljanje ljudi, ovaj Festival ostat će upamćen kao veliko dostignuće ekipe SFF-a i svih onih koji su radili oko Festivala poput predstavnika medija, organizatora, dobavljača i turističke zajednice.
– Organizirati Festival u vrijeme pandemije je limitirano vrlo restriktivnim mjerama što je ogroman zadatak. To je uspjeh Festivala. Mislim da smo uspjeli da sve u ovih osam dana prođe bez bilo kakvih problema kada je u pitanju povećanje broja oboljelih ili regulaciji dolazaka u kino dvorane – smatra Purivatra.
On naglašava da je možda to uticalo da se vidi više osmijeha na licima posjetitelja i doprinijelo atmosferi kakvu pamti još samo iz izdanja Festivala 1997. godine kada je vladala velika euforija i očekivanja za bolji život te ga ovogodišnja atmosfera podsjeća upravo na taj period.
– Vidjeli smo nasmijane ljude koji se raduju filmovima, sastancima, susretima, sjedenjima u kafeima i uopće razgovorima uživo. Zato je i teško uporediti 2019. i 2021. godinu, ali su ta dva izdanja značila najveći mogući uspjeh ne samo u smislu filmskog festivala nego kulturnog i društvenog događaja – istaknuo je Purivatra.
Ponuda filmova ove godine bila je nešto manja imajući u vidu da je produkcija manja nego je bila 2019. godine, ali kvalitet filmova bio je veoma dobar jer je u takmičarskom programu po ocjenama žirija i publike bilo fantastičih filmova od kojih su osam režirale žene.
– Mogli smo vidjeti novu energiju, novu estetiku, nove priče. Festival su posjetila i velika svjetska imena poput režisera Wima Wendersa, glumca Michela Franca, ali i svjetske zvijezde Bone Voxa – kaže Purivatra.
Ove godine dodijeljene su i nagrade za najbolje TV serije gdje su bili najbolji regionalni kreatori, glumci i glumice i nove zvijezde, a publika je u prepunim dvoranama gledala epizode serija koje će tek doći.
– Bilo je veoma dobro na nivou energije i interesa ljudi da dođu ovdje te interesa publike da to gleda. Planirali smo dolazak 450 gostiju, ali došlo je njih 900 što je pokazatelj da ljudi žele doći na SFF usprkos pandemiji, žele da putuju i da se susretnu – dodaje Purivatra.
Ovogodišnji SFF otvorio je film bh. režisera Danisa Tanovića “Deset u pola”, a večeras će ga zatvoriti biografsko ostvarenje srbijanskog režisera i scenariste Dragana Bjelogrlića “Toma”, čime se potvrdila opredijeljenost i interes ovog Festivala za stavljanje u fokus produkcije jugoistočne Evrope i specijalno exjugoslovenske produkcije.
– Kad god imamo dobar film mi ćemo ga s radošću prikazati, promovirati i praviti distribuciju u kinima. U pitanju je zajedničko jezičko govorno područje za šta postoji ogroman interes. Ljudi žele da čuju svoj jezik, vide svoje glumce i prepoznaju ih, ali i teme u tim filmovima – smatra Purivatra.
Stoga su, napominje, tajna sarajevskih ćevapa u jednoj ulici na Baščaršiji ili melodrama posvećena Tomi Zdravkoviću i Silvani Armenulić dvije velike teme koje svako želi vidjeti i sve to privlači publiku.
Naglašava da su već na Festivalu obavljeni prvi razgovori kada je u pitanju naredno 28. festivalsko izdanje u vezi novih filmova iz regije, Evrope, ali i svijeta. Ekipa SFF-a koja realizira festivale posljednjih 10 ili 20 godina pred sobom ima veliki i odgovoran posao.
– To je budućnost Festivala, tako je vidim, a to je kontinuiran i kvalitetan rad uz želju za postizanje izvrsnosti što će u konačnici donijeti kvalitetne rezultate godinu dana kasnije – zaključio je u razgovoru za Fenu direktor SFF-a Mirsad Purivatra.
(FENA)