Internet je pun lica muškaraca i žena koja su prethodno prošla grafičku obradu i ne mogu se više prepoznati. Vidimo ih na društvenim mrežama i stranicama za preuzimanje fotografija.

Ipak, nije riječ o licima ljudi. Proizvod su algoritma i znanja stručnjaka za obradu fotografija koji se takmiče ko će napraviti uvjerljiviji falsifikat. Oni vjeruju da bi lažni likovi mogli zamijeniti ljude u virtualnom prostoru. Kažu da će njihovi proizvodi biti dostojna zamjena za sve, od profila na stranicama za upoznavanje do glumaca u filmovima za odrasle.

Inženjer Phil Wang vlasnik je stranice na kojoj se nalazi kod StyleGAN. Ovaj program jednim klikom stvara hiljade likova koji zapravo ne postoje.

“Ljudi su osjetljivi na izgled lica i to je nuspojava naše potrebe za uspješnim razmnožavanjem. Program na web lokaciji  thispersondoesnotexist.com dokazuje da umjetna inteligencija može izdvojiti sve relevantne karakteristike ljudskog lica, a potom kreirati cjelinu”, objašnjava Wang.

Ne može se reći da je inovacija potpuno bezopasna. Posljednjih godina slični programi se masovno zloupotrebljavaju. Lica osoba koja se nalazi na videosnimci, zamijenjena su licima poznatih osoba iz svijeta show businessa.

“Rezultati studije otkrivaju da je 96 posto lažnog pornografskog sadržaja nastalo ovako. U mnogim slučajevima tehnologija je uspjela sakriti identitet žene koja prolazi kroz torturu. Pravni sistem je spor da bi kaznio ovakve prestupe, a razvoj pametne tehnologije čini da problem postaje veći i složeniji”, kaže stručnjakinja za etiku podataka Rachel Thomas.

Pornografija je započela i oblikovala mnoge aspekte online kulture i inovacija, a programi za izradu lica nepostojećih osoba prije ili kasnije nađu svoje mjesto u spomenutoj industriji. Tehnologija je neraskidivo povezana s eksplicitnim sadržajem. Postoje predviđanja da će u filmovima za odrasle uskoro učestvovati virtualni glumci koji su u potpunosti napravljeni pomoću programa.

“Lica nastala zahvaljujući kodovima i snimkama na kojima je identitet aktera zamijenjen tuđim licem imaju istu tehnološku osnovu. Obje vrste sadržaja se istovremeno razvijaju i sve češće dijele na internetu”, objašnjava Wang.

U aprilu 2019. japanska kompanija je razvila umjetnu inteligenciju koja generira cijelo ljudsko tijelo u pokretu. Prvobitna namjera bila je koristiti snimke za reklamiranje, ali sva je prilika da će se primijeniti u industriji filmova za odrasle.

Pornografija i videoigre su udarna snaga tehnološkog napretka u posljednja tri desetljeća. Sinteza čitavog tijela znači da možete postići da svatko radi ili  govori što god vam je po volji. S aspekta količine materijala koji se ovako proizvodi, nema sumnje da su ovakvi programi ogromna prijetnja.

Animirana pornografija i filmovi koji su kompjuterski generirani su veoma popularni. Tehnologija virtualnih glumaca manje je opasna od sadržaja u kojem tuđe lice mijenja stvarnog učesnika snimanja. Troškovi izrade kompjuterski generirane pornografije su još uvijek visoki, a zaposlenici u ovoj industriji svjesni su potencijalnih posljedica.

“Mnogi likovi iz sadržaja koji prodajemo su kompjuterski napravljeni i njihovi pokreti su slični onima koji se događaju u stvarnosti. Postoji zabrinutost da će tehnologija isključiti glumce, što nije dobro za zaposlenike u ovom području”, kaže vlasnica platforme za sinkronizaciju seksualnih igračaka i avatara Ela Darling, prenosi Klix.

Umjetna inteligencija stvara mogućnost eksperimentiranja s inovativnim sadržajima u vremenu kada besplatne snimke ugrožavaju nekada profitabilni biznis. Kreiranje ekstremnog sadržaja koji je popularan među publikom postaje lakše, a u isto vrijeme glumci će biti pošteđeni maltretiranja i nedostojnih scena.

Ipak, sadržaj u kojem sudjeluju nepostojeći ljudi donosi mnoštvo etičkih dilema, piše Guardian.

Prije svega postoji rizik da će se ljubitelj ekstremnog sadržaja upustiti u takmičenje s nepostojećim junacima filmova. Takav izazov je opasan po tjelesno i mentalno zdravlje čovjeka.

(24sata.info)